آیه گرافی

هم نشینی آیات و تصاویر...

آیه گرافی

هم نشینی آیات و تصاویر...

آیه گرافی

به آیه گرافی خوش آمدید.

نکته!

آیات قرآن جامعیت وصف ناپذیــری دارند و
در هـر زمــــان شامل مصـــادیق مختلـــف
می شــود قـــابــل ذکــر اســـت کــه هـر
تصویر دراین وبلاگ صرفا اشـاره به دلالــت
کامــــل آیــه نیســـت بلـــکه مصـداقی از
مصادیق است.
در ضمــــــن استفــــــاده از تصــــــاویر در
فضای مجـــازی با ذکـــر منبـــع مــــوجب
خوشحالی ماست.

طبقه بندی موضوعی

سوره ماعون آیه 5

پنجشنبه, ۳ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ب.ظ

من با خدا رابطه صمیمی دارم نماز مهم نیست!! 


دقت نماییم که مهم این است که خدا از ما راضی باشد، نه این که ما از خودمان راضی باشیم!


از باورهایمان و کرده‌هایم راضی باشیم! 


بازگشت به سوی اوست و نه به سوی خودمان!


هدف و کمال اوست و نه خودمان و داور نیز اوست و نه خودمان


خداوند متعال نیز کاملاً تبیین کرده است که رشد، کمال و تقرب به سوی او چگونه میسر است


 صراط مستقیم کدام است و رضایت او در چیست؟ 


پس اگر کسی عبد و مطیع بود، می‌تواند بر اساس رضایت او، راضی باشد.


بسیار اتفاق می‌افتد که برخی می‌گویند: «دلت با خدا باشد، مابقی حرف است»


خُب این یک دروغ بزرگ شیطانی است و در واقع تکذیب خدا، رسولان و کتاب است. تکذیب همه‌ی بایدها و نبایدهاست و البته دل هر کس نیز همان است که در اعتقادات و عمل بروز داده و ظاهر می‌نماید


بسیار دیده و شنیده می‌شود که برخی می‌گویند: 


«مهم ارتباط با خداست و من خودم می‌دانم که با او چگونه ارتباط برقرار کنم و از این نوع ارتباط خود راضی نیز هستم و ...»



 اینها نیز همه توجیه است اینها همه عبادت نفس خودمان است و نه عبادت خدا!


رضایت خدا با آنچه در قرآنش به صراحت آمده حاصل می شود


عبادت و بندگی خدا (ارتباط معقول و صحیح عبد با معبود) در اطاعت امر اوست و نه در اطاعت امر نفس خود


 رفتن در صراط و انجام آنچه او فرمود، عبادت و اطاعت است، نه رفتن به راه خود


 اوست که باید تبیین کند ما چگونه باید با او مرتبط شویم که حاصلش رشد، کمال و تقرب ما باشد، نه این که او خلق کند، اما مخلوق ربوبیّت کند!


پس، این که کسی مدعی شد «من با خدا ارتباط دارم و راضی هستم»


 نه تنها اصلاً معلوم نمی‌کند که حالا این مدعی اهل نماز و سایر عبادت نیز هست یا نه؟ 


بلکه اصلاً ملاک نیست. ملاک عبادت، اطاعت امر است


نه خودرأیی و رضایت از خود. بسیاری احساس خوشبختی می‌کنند، ولی وقتی از خواب بیدار شدند، متوجه می‌شوند   به دره هلاکت سقوط کرده‌اند، اما دیگر دیر شده است و فایده‌ای ندارد.


  • سید هادی موسوی

آیه گرافی

نظرات  (۱)

سلام سید
اسم وبلاگ شما به قسمت دیدگاه اضافه شد .

مدیر  khomar.com

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی